tisdag 6 april 2010

Ja, nu kommer Paaaannnnnn! Det var sååååå läääänge sedan!


Jag kommer med våren!!!
Välkommen!!!
Lita på att jag kommer med våren! Nu ska snön bort och gräset upp! Blåsippor och vitsippor och alla de underbara vårblommorna ska stå där och dofta. Inte för att plockas, utan för att ge våra ögon och våra sinnen glädje.
Det är glädje som är så viktigt. Jag ska tala om glädje nu, det ska jag göra. Jag är glad av mig, det vet ni. Glädjen ska komma inifrån. Glädjen ska komma samtidigt med ljuset.
Jag tycker att med så mycket information som ni har fått här i dag, och som vi står vid er sida och manar er att verkligen ta in, så mycket information måste ni glädja er enormt över!!
Jag tycker att ni skulle sjunga och dansa och hoppa och skutta av glädje över att ni får vara med om det här på ett så tidigt stadium. 
Vi börjar bli lite gamla för det Pan!
Ha, ha, ha. Men ni kan göra det i era hjärtan!
Jaja mensan.
Ja! Det är väldigt mycket som skrivs för barn och ungdomar som ni inte känner till, men som faktiskt har en bit av det som ni håller på och arbetar med i sig. Även om det görs till spännande saker, och kanske lite otäckt ibland, och lite slagsmål ibland, och lite magiska händelser som är lite läskiga, även om det är sånt, så är det i alla fall ett försök att nå barnen med en kunskap som är mer sann än vad de anar. Kanske en del av dem anar det. Jag tror att det finns många barn som känner på sig att något kommer att hända. Något spännande.
En del känner att de inte kan leva i det här samhället, det är mörkt, det är så mörkt att de begår självmord, självmord av barn. Här har vi känt det som en belastning, en fruktansvärd belastning. De måste få upplysning. De måste få lära sig vad som finns att glädja sig åt. De måste lära sig glädje!
Om jag tittar  in i en skolklass, vilket jag kan ha gjort ibland med min långa, långa kikare, så ser jag något så glädjelöst och något så hopplöst. Det är få barn som är uppmärksamma och som tycker om att lära sig. Det finns många vägar att lära sig saker och ting, till exempel om naturen och om djuren. Det finns många, många väger. Till exempel, att gå ut i naturen, att gå på ett zoo. Vi giller inte zoon, men det finns zoologiska trädgårdar som är skapade för djuren med den frihet som de normalt har och som också återför en hel del djur till sitt normala liv. De tar hand om djur och de hjälper djur. 
Djuren, det vet ni, står mitt hjärta nära. Djuren vill jag så hemskt gärna att de ska ha det bra och att de ska få all den hjälp de behöver. 
Undrar ni om det finns djur i Agartha? Det har Mariana undrat och jag tar upp den undran. Så visst gör det så. Där finns samma djur som ni har, fast inte dem som är överflödiga. Det finns faktiskt överflödiga arter som har bildats med konstiga genmanipulationer. Men det finns också flera av era utrotningshotade djur i Agartha. Dem kommer ni att möta snart. 
Jag säger snart för det innebär inte någon tid, men kanske inte så lång tid. För jag tror att när Jorden går igenom sin stora metamorfos, ja, då ska ju jag vara med och hjälpa till att bygga upp den igen och hjälpa till att få växter och djur att trivas och att komma i rätt balans.
Det är med glädje som det ska ske, det är viktigt. Jag tror att när det har skett så kommer det inte att bli så stridigt och så farligt som det nu är på sina ställen på Jorden.
Jag tror att vi ska kunna få ett samhälle där djuren får vara med och är accepterade. De som vill vara vilda får vara vilda, men utan att attackera människan, utan att människan blir lidande. Det är klart, djuren skapades i olika sorter för att bli beroende av varandra på olika sätt. Mest då som föda åt varandra. Men även där kommer att ske förändringar.
Vi kan inte göra alla djur till vegetarianer, till exempel lejon och tigrar och pumor och ormar, men de måste ha möjligheter att ha sitt försvar och att använda det i yttersta nöd, den möjligheten måste de ha kvar.
Men det kommer att ske mycket stora förändringar både med växter och med djur. Jag får bråda dagar så snart det här skeendet börjar. Moder Jord ska välta runt jorden, hon ska arbeta med överjorden, men hon ska inte spränga loss i Agartha, för där har det kommit så långt, de måste ha beskydd och det har de och det kommer de att ha. Men den övre jorden vill hon att den ska bli fri från tårar och fylld av glädje.
Till nästa gång vi ses så vill jag att ni väldigt ofta känner glädje inne i era hjärtan. Känn glädje, tvinga på er glädje. Skratta och var glada och känn glädje i naturen.
(Mariana nyser! Pan är tyst några sekunder.)
Vi var färdiga. Nu säger jag farväl!
Farväl, farväl!!
Vi möts igen, om inte fullt så lång tid hoppas jag! Då ska jag berätta mer!
Tack, tack.
Jag är Paaaaannnnn, och jag älskar er allesammans och jag tackar för att ni arbetar så intensivt för oss.  


5 kommentarer:

  1. Hej Pan!
    Roligt att höra utav dig igen!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Pan! Du kommer verkligen med glädje!! Man blir så glad
    över dina budskap! Kram Å

    SvaraRadera
  3. Ja nu vill vi höra mer från dig PAN!!!!!!!
    Med Kram från din webmaster!

    SvaraRadera
  4. Paaaannn!! Var är du? Jag vill höra mer från dig!!
    Kram från din beundrare Emma

    SvaraRadera
  5. Älskade Pan! Har just läst boken Det osynliga folket och hittat denna sida. Önskar få höra från dig. Malin

    SvaraRadera