söndag 6 december 2009

PAN*s budskap fr WingLinks gruppens möte 21 november, kanaliserad av Mariana Stjerna

Jag är Paaannn! Nu tycker jag att jag har väntat tillräckligt länge på er. Roligt att se er igen och jag vet nu att ni har fått upplysning om Jordens inre. Om ni undrar om den växtligheten som finns där, om det är jag som står för den, då kan jag tala om för er att i grunden så står jag för all växtlighet på Jorden, utanpå och inuti. Kanske uppstod ett missförstånd förra gången. Jag är nu en gång Naturens Konung.
Det finns väldigt mycket ovanpå er vanliga jord som jag från början också har skapat men som ni har förstört. Det finns väldigt mycket som är giftigt och ondskefullt. De känslorna finns inte här i mitt eget rike.
Jag vill bara tala om att det som är ont kommer inte från mig utan från människorna själva och som mestadels har skapats på grund av gifter, gifter i form av regelrätta giftdroppar men också i form av giftiga tankar och gärningar. Det måste bort tycker jag.
Det kommer en dag när mänskligheten blir upplyst och det kommer att ske på ett väldigt tumultartat sätt. Det kommer inte att ske bara med blommor och bin och fåglar och goda, fria elefanter som tågar och som låter människorna rida på sina breda ryggar mot upplysningen. Så enkelt blir det inte.
Det kommer att finnas de som vill ta till sig det som sker och som är förberedda på det och som sänder kärlek i sitt mottagande, det är dessa som klarar det. Men det är väldigt många som inte klarar det och de kommer att transporteras bort. Vi kan inte ha det så, vi måste ha de som accepterar oss och som vill utvecklas och som vill göra detta Kosmos till en härlig lustagård.
Jag har i dag tagit upp lite av mina bröders tankar därför det är dags att göra det nu. Ni vet ju att vi inte säger några tider, men så mycket kan vi säga att tiden inte är så lång som ni tror. Den tid som inte finns är nära, så måste vi uttrycka det.
Cagga: Förra gången sa du att du inte hade lika stort ansvar för den inomjordiska naturvärden som för den på ytan?
Jag menade på det viset att där sköter det sig formfulländat i kärlek på alla vis. Men här har jag massor med allt elände som finns. Ja. Men annars är jag ju liksom ansvarig även för dem, men inte på samma sätt eftersom det inte behövs någon som hjälper till där. Det sköter sig ändå, automatiskt kan man säga, så blir det en enorm blomstring där. Många av blommorna här kan droppa ner sina frön dit ner. Jag skulle vilja att ni såg den fantastiska blomsterprakt som är där inne.
 Pan den 26/11-09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar