tisdag 24 november 2009

PAN*s budskap fr WingLinks gruppen den 7 oktober, kanaliserad av Mariana Stjerna

Jag är Paaannn, och jag kommer oavsett ni vill eller inte



Välkommen, välkommen!!

Jag släpper ut en massa fjärilar omkring er, fjärilar som sover i sina nästen nu, men som kommer och virvlar runt omkring er nästa vår och sommar.

Jag ser att ni har en gäst, och ni får tala om för henne att jag är naturens furste och att jag ser med oblida ögon på det som sker nu. Det har skett alldeles för mycket avverkning och det har skett alldeles för många naturkatastrofer som är framkallade av människorna.

För av allt vad ni håller på med när det gäller att skapa en bättre miljö, så är det väldigt mycket som är falskt och bara ord. Det finns inga gärningar bakom. Det sörjer vi.

Vi väntar på att Jorden ska kunna blomstra igen. Nu tappar träden sina löv, men till nästa år måste det komma knopp och löv som slår ut. För att det ska ske behövs det hjälp.Det behövs kärleksfulla tankar och kärleksfulla gärningar från människorna för att det ska kunna ske.

Det är en dyster tid i människans historia och det är en svår tid för den som är ung. De unga har inte fått lära sig naturens mysterier på rätt sätt. Skolorna undviker natur och endast de elever som är speciellt intresserade av biologi och som verkligen vill studera växter och djur kan få göra det. Men det är en oändligt liten del som gör det.

Jag ser med förskräckelse på vart hän det lutar, på hur ungdomen har det. Det borde finnas grupper som tar hand om alla dessa barn och ungdomar som bara strövar omkring och inte vet vad de ska göra med sig. De har ingenting att göra och då blir det brottslighet.

Det finns en massa invandrarungdom i ert land som inte förstår någonting av det som sker här och som inte har lärt sig något om växter och djur. De anser fortfarande att de inte behöver veta så mycket om djur och växter, de tar det som en naturlig sak.

Men det behövs hjälp för att barn och ungdomar ska inse att vi finns. De behöver hjälp, de behöver stöd. Alla har tankar inom sig och dessa tankar kan vara ganska förvirrade eftersom de inte har den rätta ledningen.

Barn och ungdomar behöver ledning, inte den låt-gå-tendensen är gäller för närvarande. Vill de så får de och vill de inte så slipper de. Det är tendensen nu. Dessutom har inte de vuxna tid för barnen och ungdomen längre.

Alla har ett jobb, det är förståss långt ifrån alla, men jobben gör människorna trötta för de utförs på fel sätt. Jobb ska utföras med glädje, med kärlek och med uppskattning. Då blir det en annan stämning.

Ja, jag är lite pessimistisk i dag och det är jag nästan alltid när hösten sätter in. Jag ser mycket av vad ni gör och jag måste blanda in tankar om vad som sker i människornas samhällen. Det förskräcker mig till en stor del, men jag gläds åt det som är bra också, det ska ni inte tro annat.

Jag ville bara gnälla lite grann i dag och få era tankar riktade på att vi finns. Vi finns överallt runt omkring er och egentligen så älskar vi er trots att ni ignorerar oss.

Det var ungefär vad jag ville säga. Gå hem till era fönsterblommor och ge dem en kyss från mig!
Jag är Paann och jag är Naturens Furste och jag hälsar er och säger: Au Revoir .
På återseende och välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar